úterý 16. září 2014

Ve stínu černých ptáků - Recenze


Kniha: Ve stínu černých ptáků
Autorka: Cat Winters
Počet stran: 352
Nakladatelství: Jota
Anotace: V roce 1918 si v kalifornském San Diegu vybírají svou daň smrtící chřipka a první světová válka. Šestnáctiletá Mary Shelley Blacková, pojmenovaná po slavné autorce románu o Frankensteinovi, dívka s přírodovědným nadáním, která se ocitla bez rodičů, odjíždí ke své tetě z Portlandu v Oregonu do San Diega.
Zděšeně sleduje, jak se zde zoufalí pozůstalí hrnou na seance a k fotografům duchů, kde hledají útěchu. Jedním z takových fotografů je i bratr jejího milého Stephena Emberse Julius, jehož Mary Shelley považuje za podvodníka.
Po Stephenově smrti na válečné frontě ve Francii se Mary Shelley vystaví v bouři bleskům, je zasažena a nakrátko umírá. Když se vrátí mezi živé, má zvláštní schopnost – cítit chuť emocí. Stephenův duch se k ní v noci vrací a prosí ji o pomoc – nemůže odpočívat v pokoji, protože ho mučí tajemní obrovští černí ptáci.
Uvěří Mary Shelley v existenci duchů? A podaří se jí odhalit důvod Stephenova utrpení a pomoci mu?

Něco o autorce:
Cat Wintersová v roce 2013 vydala svou prvotinu, román Ve stínu černých ptáků, který je nominován na cenu YALSA (Young Adult Library Services Association, organizace knihovnických služeb pro mladé dospělé) za nejlepší román pro mladé.
Druhý román Cat Wintersové, The Cure for Dreamimg, má vyjít na podzim 2014. Jejími autorskými vzory jsou mj. sestry Brontëovy, Edgar Allan Poe, Sarah Watersová, Margaret Atwoodová, Daphne du Maurier.
Cat Wintersová žije v Portlandu v Oregonu s manželem a dvěma dětmi.



Šestnáctiletá Mary Shelley Blacková odjiždí roku 1918 do San Diega za svou tetou, protože její matka zemřela a otec byl zavřen za zradu a nemá kam jinam jít. Všude k tomu řádí smrtící španělská chřipka a k tomu i první světová válka. Plno lidí umírá a každý by chtěl fotku s duchem. Tyto fotky poskytuje bratr jejího milého Julius, kterého ona považuje za podvodníka. A náhle se všechno změní. Její milý Stephen zemřel na válečné frontě ve Francii a Mary zasáhne blesk a nakrátko umírá. Když se ale vrátí mezi živé, má najednou zvláštní schopnost - cítí chuť emocí a zjisťuje, že vlastně začala věřit i na duchy, na které doposud nevěřila, protože se jí začne ukazovat její milý Stephen, který ji prosí o pomoc, nemůžu v klidu odpočívat, prý ho mučí obrovští černí ptáci. Mary neví ale co má dělat, pomůže mu teda vůbec?

Když tato kniha vyšla snad každý druhý ji četl a všude jsem viděla velmi kladné recenze. Proto jsem si říkala, že si to musím přečíst a zjistit co se to vlastně ukrývá v této knize. Po dočtení můžu říct, že se mi to líbilo, ale zas tolik jsem z toho nadšená zas nebyla, protože jsem asi čekala ještě něco víc.

Kniha je velmi čtivá, takže se četla celkem rychle. Po celou dobu jsem byla v napětí a byla jsem zvědavá jak to vlastně celé bude pokračovat. I akce se zde dočkáme, která převládá především na konci knihy. Celkově je kniha tajemná, ale bát se u ní určitě nebudete. U této knihy bych akorát brala třeba víc složitělší zápletku a více zvratů aby jsme byli ještě více překvapení.

Autorčin styl mi sedl a neměla jsem problém se do knihy začíst a líbilo si mi, že autorka zasadila do knihy první světovou válku a k tomu španělskou chřipku, myslím že to dobře obohatilo knihu. Jen mi teda trochu vadí a mrzí, že to víc nepopsala aby jsme se třeba  o tom dozvěděli víc, myslím že je to škoda.

Hlavní hrdinka Mary mi byla sympatická a celkem jsem si ji oblíbila. Bylo mi ji zároveň i trochu líto, protože přeci jen to neměla moc lehké, ale ona se vždycky pokoušela všechno zvládnout a to se mi na ní líbilo.

Co se týče grafické knihy tak to je úplně dokonalé. Strašně se mi líbilo a jen kvůli tomu bych knihu chtěla mít ve své knihovničce. Jen jsem doufala, že fotly budou více pasovat k ději a třeba jich tam bude ještě víc, ale to už jenom takový detail.

Závěr knihy byl akční a pro mě i malinko překvapení, protože jsem nečekala, že přímo ta jedna osoba s tím vším začala. 
Když to shrnu tak kniha se mi líbila, ale pár výtek k ní a proto ji hodnotím pouze 4 hvězdičkami a všem kdo mají rádi tajemné příběhy a duchařiny můžu tuto knihu jenom doporučit!!


Hodnocení obálky

Moje hodnocení 

Hodnocení v procentech
77 %

5 komentářů:

  1. Taky jsem na knihu viděla spoustu recenzí převážně kladných. Ale i 4 hvězdičky jsou dobrý. Jsem zvědavá jestli se ke knize dostanu, ráda bych. :D Hezká recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to je, ale je to především díky originálnímu námětu, jinak bych dala asi jenom tři. Určitě si to ale přečti třebs tě to zaujme více než mě.
      Děkuju :).

      Vymazat
  2. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ojé:D přečetla jsem si jen pár řádků, chystám se knihu číst a čekala jsem, že to budou spíš fakta o válce:D. ale duchařiny taky můžu...akorát ted teda vím, jak to bude probíhat, můžu pár stránek přeskočit:D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)