čtvrtek 21. srpna 2014

Seznam mých přání - Recenze


Kniha: Seznam mých přání
Autor: Grégoire Delacourt
Počet stran: 152
Nakladatelství: Host
Anotace: Ženy tyto věci vždy vycítí dopředu.
Když Jocelyne Guerbettová, majitelka galanterie v Arrasu, zjistí, že si najednou může dopřát všechno, po čem touží, začne se ptát sama sebe, jestli tím mnohem víc neztratí.
Jocelyne, řečená Jo, snila kdysi o tom, že bude módní návrhářkou v Paříži, jenže prodává v galanterii v Arrasu. Má ráda štíhlé siluety, ale přitom má do postavy manekýny daleko. Zbožňuje knihy a píše blog věnovaný krajkářství. Chybí jí matka a její nemocný otec ztrácí co chvíli ponětí o tom, kdo je. Čekala prince na bílém koni, ale přišel Jocelyn (Jo). Mají dvě děti, přišli o andílka Nadege a tento smutek mezi nimi vše pokazil. Jo (manžel) je krutý a Jo (manželka) chtěla utéct. Přesto zůstala. Její láska a trpělivost přetrvává navzdory jeho zlobě. Až do dne, kdy díky svým sousedkám, krásným dvojčatům, majitelkám salonu krásy, vyhraje 18 547 301 eur. Ten den toho vyhraje opravdu mnoho. Možná…
Grégoire Delacourt odvíjí před našima očima bláznivý, oslnivý a silný příběh lásky a náhody, který nás přímo vyzývá, abychom se znovu zamysleli nad svým seznamem přání.

Něco o autorovi:
Grégoire Delacourt je rodák z Valenciennes. Je vlastníkem úspěšné reklamní agentury a podle svých slov se rozhodl, že by jednou chtěl napsat něco delšího než reklamní slogan. Vydal proto autobiografický román L’écrivain de la famille (Rodinný spisovatel, 2011), jenž byl ověnčen četnými cenami (například cenou Marcela Pagnola nebo cenou Carrefour du Premier Roman). Seznam mých přání (2012) je Delacourtovou druhou knihou, které se jen ve Francii prodalo více než 200 000 výtisků a která byla přeložena do osmnácti jazyků. V roce 2013 vydal Delacourt nový román La première chose qu’on regarde (Na první pohled) o zrození jedné lásky.

BOOK TRAILER


Tato kniha mě strašně mile překvapila a opravdu jsem nečekala, že by se mi mohla tak líbit. I když jsem četla anotaci, tak jsem moc netušila do čeho vlastně jdu a jak se příběh budu vlastně odvíjet a proto se mi kniha líbila tak moc.
Nic podobného jsem doposud nepřečetla a bylo strašně fajn si zas přečíst něco nového. Kniha je velmi krátká, takže jde zvládnout přečíst za jeden den a i když je krátká, má toho v sobě opravdu dost, plno pravdivých věcí, které mě občas nutily k zamyšlení. Kdybych byla starší tak je pravda, že bych knize možná porozuměla více, přeci jen hlavní hrdinka už byla trochu starší.
Od této knihy nečekejte ani nijak složitou zápletku, jedná se spíše jenom o příběh ze života a nijak dějovou linku to moc nemá.

Hlavní hrdinka byla skvělá a za celou dobu jsem si vážně dost oblíbila a její seznam přání se mi dost líbí. Oproti tomu její manžel mě nehorázně štval a od začátku jsem věděla, že s ním nebude úplně něco v pořádku.

Styl autora je zvláštní, ale četlo se to dobře a neměla jsem s tím problém, je to prostě krásně napsaná kniha. Obdivuju ho, že něco takového dokázal napsat, když je to vyprávěný z pohledu ženy a vypadá to, že mu ti asi moc nedělalo problém, ale já jsem pomalu zírala a díky tomu myslím, že je to obdivuhodné dílo.

Závěr knihy mě trochu překvapil, protože jsem to nečekala, ale jinak jsem s ním nadmíru spokojená a jsem fakt ráda, že jsem si tuto knihu mohla přečíst. Je to odpočinková četba, která myslím, že nesklame ani vás.
Tuhle kníhu vám můžu jenom doporučit. :)

Obálky
Francouzská * Anglická * Portugalská * Německá * Švédská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
85 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Host za poskytnutí e-knihy k recenzi.
Knihu si můžete objednat ZDE.

4 komentáře:

  1. Kniha vypadá vážně zajímavě. Já jsem od spisovatele už četla knihu Na první pohled a určitě bych nepohrdla další jeho knížkou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zajímavá taky že je :). Na první pohled jsem nečetla a úpřímně mě to ani moc neláká :/, uvidínm časem třeba si to přečtu, když už jsem četla tuhle jeho knihu. Tuhle si určitě někdy přečti, myslím že by se taky mohla líbit :)).

      Vymazat
  2. Knížka vypadá opravdu skvěla ! Podívám se po ní v knihovně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A i skvělá je :). Určitě se po ní koukni :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)