pondělí 7. dubna 2014

Filmová podoba týdne (5)



Toto meme vymyslel Niklaus. Jde o to každé pondělí ukázat film podle knižní předlohy.

Název filmu: Zápisník jedné lásky
Režisér filmu: Nick Cassavetes
Hrají: Rachel McAdams, Ryan Gosling, Gena Rowlands, James Garner, Joan Allen, James Marsden, Kevin Connolly, Sam Shepard...
Podle knihy: Zápisník jedné lásky - Nicholas Sparks
O čem film je: Ve snímku Zápisník jedné lásky předčítá starý muž ze svého vybledlého zápisníku pacientce (Gena Rowlands) v sanatoriu příběh o jediné ženě svého života. Ve filmu se přenášíme do minulosti a sledujeme životy dvou mladých lidí ze Severní Karolíny, kteří pocházejí z naprosto odlišného prostředí, Allie (Rachel McAdams) a Noaha (Ryan Gosling). Ačkoliv Allie byla vychována v nádherném přepychovém jižanském domě a Noah vyrostl v chudém stavení, na jehož prahu džemovali hudebníci, nic mladé dvojici nezabrání v tom, aby spolu nestrávili jedno nádherné léto předtím než je odloučí nejprve rodiče, a poté druhá světová válka. Když se vojáci po válce vrátí domů, všechno je jinak. Allie je zasnoubena s úspěšným podnikatelem a Noah žije sám se svými vzpomínkami ve 200 let starém domě, který nádherně restauruje. Když však Allie zahlédne v místních novinách článek o Noahově práci, ví, že ho musí vyhledat a rozhodnout se jednou provždy, zda-li poslechnout své srdce nebo rozum.
Více informací ZDE.

Hodnocení: *****

Můj názor: Úplně boží film, i když nejsem až tak na romantické filmy, tak tenhle se mi líbil až neskutečně moc a nejradši bych na něj koukala snad pořád :D. Na film jsem se chtěla kouknout už mnohem dřív, ale chtěla jsem dodržet takové svoje pravidlo (které moc teda nedodržuji nebo spíš jak se mi to povede) a to je to, nejdříve kniha a pak až film. Zde jsem své pravidlo dodržela a během včerejšího dopoledne jsem dočetla knihu a i celkově jsem knihu měla přečtenou za chvilku a pak se hned vrhla na film. Film samotný se od knihy trochu liší, řekla bych, že je tam toho dokonce i víc než v samotné knížce, což se nestává určitě často jak se zdá. Řekla bych, že film se zaměřuje především na to jak se seznámili úplně poprvé, a to mi v knížce trochu chybělo. Nechci říct, že to tam vůbec nebylo, ale ve filmu bylo více scén a bylo to lepší. Oproti v knize tam spíš bylo dopodrobna to jak se setkali po 14 letech. Ale celkově já jsem z filmem byla moc spokojená a herci byli úžasně vybraný a i to výborně zahráli. 
Popravdě zde ani nevím co se mi líbilo víc, jak kniha tak i film má něco do sebe a já je musím hodnotit snad i úplně stejně a jak knihu tak i film vám strašně doporučuji!!!!

TRAILER

Fotky z filmu






Co vy četli jste knihu, viděli film a nebo obojí??? Co se vám víc po případně líbilo????

2 komentáře:

  1. Máme úplně stejný názor!! Moc hezký článek :-)
    Četla jsem knížku, viděla jsem film (je pravda, že jsem to měla naopak- napřed film a až potom knížka) a ve filmu je třeba ohledně jejich seznámení daleko více scén , pro mě nezapomenutelných scén :-) Ale miluju film i knihu :-) Sparks je zkrátka Sparks :)
    Super článek!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :), že se článek líbí a tvého komentáře si moc vážím :).Tvou videorecenzi na knihu jsem viděla znovu myslím včera :D a ještě teď si pamatuji jak jsi mě ty na knihu nalákala, já jsem si ji v takhle blízké době přečetla hlavně z toho důvodu, že tobě se strašně líbila a chtěla jsem to taky zkusit :).
      Jinak mě se na Sparksovi hodně zalíbil styl psaní, tak moc dobře píše a proto mě jeho knihy tak baví a to jsem zatím teda četla jenom dvě :D, ale brzo by měla přijít další :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)