úterý 25. března 2014

Obyvatel - Recenze


Kniha: Obyvatel
Autor: Francis Cottam
Počet stran: 253
Nakladatelství: Galatea
Anotace: Každý rok se miliony svobodných žen na celém světě nastěhují do nového bytu, ale jen málokterou napadne, že ani vlastní domov nemusí být ostrovem bezpečí.

Mladá lékařka Juliet Devereauová, jejíž manželství se nečekaně ocitá v troskách, zoufale hledá přijatelné místo k bydlení v Brooklynu. Potřebuje získat zpět ztracenou životní rovnováhu a začít nový život. Nemůže uvěřit svému štěstí, když konečně najde krásný a prostorný byt s výhledem na Brooklynský most. Vše se zdá být naprosto ideální… až příliš ideální….

V průběhu několika týdnů ji záhadné události vedou k podezření, že v bytě není sama, a nemůže se zbavit pocitu, že ji někdo sleduje. Podivné zvuky, které ji v noci probouzí, silueta muže, stojící v jejím pokoji… Její obavy však nejsou dílem zjitřené fantazie, ohrožení je až příliš reálné a o to hrozivější. Juliet je proti své vůli zavlečena do děsivé hry na kočku a myš a neexistuje žádná jistota, zda z ní vyjde živá…


Něco o autorovi:
Francis Cottam se narodil a vyrůstal v Southportu v Lancashire. Absolvoval studium historie na Kentské univerzitě v Canterbury. Svou kariéru zahájil jako žurnalista, nyní se věnuje jen psaní beletrie a žije v Kingston upon Thames. Je i autorem řady paranormálních thrillerů, které vydal pod pseudonymem F. G. Cottam.


Může obsahovat spoiler!!

Začnu asi tím, že kniha nebyla určitě tak špatná, ale mě prostě docela dost zklamala. Asi jsem od toho čekala víc nebo jsem si taky myslela, že se budu víc bát a popravdě jsem se teda nebála ani trochu a ani po dočtení , i když jsem si tak den myslela, že se mi přece můžu stát to samí, ale to už mě nějak i přešlo.

Jedinou výhodou téhle knihy byla ta, že i přesto, že mě děj knihy nenadchnul, tak se mi to četlo až neskutečně rychle a přečetla jsem to ani ne za dva dny. Při čtení jsem se vážně ani trochu nenudila, proto tohle beru jako velké plus knihy. 

To co mi naopak vadilo nejvíc bylo to, že se v knížce skoro celou dobu nic nedělo nebo spíš mě to tak teda přišlo a až na konci se to teprve víc rozjelo a bylo to pak i docela napínavý. 

Juliet hlavní hrdinka knihy, zas moc nevím co si o ní mám doteď myslet. Stává se mi to
poslední dobou nějak často, ale já jim nějak moc občas nerozumím a nemusím je tolik. Líbilo se mi na ni to, že se na druhou stranu přece jen nebála tolik a a taky jsem byla ráda, že to bylo lékařka, přece jen tohle nechci v budoucnu dělat, ale v tomhle oboru se tak trochu pohybuji a takové lidi co tohle dokážou dělat obdivuji. A tím co si v knížce prošla by nechtěl nikdo. Kdo knihu četl tak asi tuší o čem možná mluvím. Celkově mi ale k srdci moc nepřirostla. 

Jinak to byla taková jiná kniha než co čtu klasicky, proto jsem se těšila, že se po delší době zas přečtu něco z jiného žánru. Rozhodně si plánuji zas něco přečíst, ale tentokrát radši od toho už nebudu tolik čekat, aby mě pak třeba nezklamala další kniha. 


Další věc která je na knize i docela zajímá je ta, že kniha je napsaná z pohledu Juliet a
zničehonic se později v nové kapitole začne mluvit z pohledu Maxe, zpočátku jsem z toho byla docela překvapená a ani nevím proč, ale docela mi to i vadilo, protože kdyby kniha nebyl psaná i z jeho pohledu tak by jsme nespíš celou dobu netušily kdo to vlastně je a dozvěděli by jsme se to nejspíš až v úplném konci. 
Poté se to začalo střídat, ale dá se v tom v pohodě vyznat a já s tím neměla žádný problém. 


Pokud víc u této knihy zaujala anotace, tak do knihy rozhodně jděte a zkuste si to přečíst a sami si udělejte na knihu svůj názor. Tohle je čistě můj názor a nemusí třeba na mě moc
brát ohled, je pravda, že může se mnou i někdo nesouhlasit. Sama za sebe ač je mi to i docela líto nemůžu knihu moc doporučit, protože jak jste si mohli všimnout, prostě se mi tolik nelíbila jak jsem chtěla. Ale rozhodně jestli chcete tak si to přečtěte, třeba vám se to bude líbit a jenom já jsem ta jediná komu se to moc nelíbilo. 
Doufám, že jsem knihu moc nezkritizovala, úplně špatná kniha to zas není, ale myslím, že docela záleží na to jak vám sedne. 

Něco k filmu...
Po přečtení knihy jsem se rozhodla kouknout i na film a ten se mi líbil ještě miň, na něm mi popravdě vadilo, že toho celkem dost vynechali a hlavně už ten začátek mě trošku zklamal, protože pokud někdo nečetl knihu, tak to nemusí moc ve filmu  pochopit o co vlastně šlo, i když to tam později je všechno vysvětleno. 


Trailer


Pokud vás kniha, ale zaujala tak si to přečtete, protože si myslím přece že by jsi na ní měl udělat každý názor svůj :).

Obálky
English
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
50 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku. 
Knihu si můžete objednat ZDE.

2 komentáře:

  1. Tak teraz sa prvý krát dozvedám, že existuje aj kniha :D Film som videla asi pred rokom a bol celkom fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nevěděla ani že je film, ale ten se mi moc nelíbil :). Kniha mi přijde lepší :)).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)