neděle 16. března 2014

Legenda - Recenze


Kniha: Legenda
Díl v sérii: 1
Série: Legenda
Autorka: Marie Lu
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day naproti tomu vyrůstal ve slumu a už ve svém mladém věku je nejhledanějším zločincem Republiky.

Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.


Něco o autorce:
Narozena 11. čevence 1984 (Wuxi, Čína). Narodila se nedaleko Šanghaje, když však začala studovat v USA na University of Southern California, usadila se v kalifornské Pasadeně. Zde žije se svým přítelem, čivavou a dvěma Welsh Corgi Pembroky, což jsou neuvěřitelně roztomilí a hraví pejsci. Předtím, než se začala věnovat psaní na plný úvazek, pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Píše knihy pro mladé a zaměřuje se především na dystopie.




BOOK TRAILER



Může obsahovat spoiler!!!

Na knihu jsem se těšila a byla jsem zvědavá na novou sérii, kterou plno lidí tak chválí. Doufala jsem, že se
bude líbit i mě, protože už předem jsem zjistila, že to má být další dystopie, které já mám nejradši. Pravdou je, že jsem jich přečetla už celkem dost, takže tolik mě tato kniha občas nepřekvapila, protože jsem trošku věděla co by mohlo přijít, ale kniha se mi líbila moc a jsem ráda že jsem se do ní pustila.
Na dystopiích se mi líbí už jenom to prostředí ve kterém se příběh odehrává, je hezké si představit něco co by i mohlo třeba jednou v budoucnu nastat, nemyslím teď nic konkrétního, ale i tak by jsme měli být na všechno připravení.



Hlavní hrdinka June (ta která jako jediná prošla u zkoušky z plným počtem bodů) mi moc nesedla a ještě doteď z ní mám
rozpačité pocity a nevím co si o ní mám pořád myslet. Ze začátku jsem ji měla celkem ráda, byla to taková holka která asi nejspíš ráda porušuje pravidla, a to se mi na ní líbila, ale postupem mi nějak začala vadit, jsem zvědavá na ní v dalších dílech.

Hlavní hrdina Day (nejhledanější kriminálník všech dob) toho jsem prostě zbožňovala a prostě asi jen tak nepřestanu. U mě už se to bere jako taková tradice, že si vždycky oblíbím hlavní hrdinu, ale kdo by jeho neměl rád :).

Jinak celkově jsme si v knize nikoho moc neoblíbila, což je taky docela zvláštní, ale tak třeba se ještě někdo v této série najde.

Jinak knížka byla docela dost čtivá a četla se celkem rychle. Po celou dobu byla kniha psaná ze dvou pohledů. Ten první byl z pohledu June a ten druhý z pohledu Day-je. To mám na knih poslední dobou celkem ráda, aspoň vím kdo si co z obou hlavních hrdinů myslí, i když je pravda, ale je to možná jenom moje chyba, že jsem se někdy na začátku nové kapitoly občas trochu ztratila a v tu chvíle jsem nevěděla třeba o čem se baví, ale to byl problém spíš ze začátku, pak jsem se už orientovala.

Kupodivu ani nevím co bych měla knize vytknout, opravdu se mi líbila taková jaká je, a nic bych na ní neměnila. Měla všechno co jsem chtěla jak akci tak i napětí a nechyběla tomu ani ta romantika, i když té v této knize moc přece nehledejte. 

Knihu jsem nehodnotila pěti hvězdičkami, protože jsem jsem tak trochu od této série čekala trošku možná ještě víc a pět hvězdiček jsem se rozhodla nechat pro další díly, ve kterých rozhodně plánuji pokračovat a snad to bude co nejdřív, jsem zvědavá jak to bude pokračovat a hlavně se těším na to jako to vlastně celé dopadne.

Obálky
Myslím, že obálky jsem celkem povedené a jsem ráda že zanechali u nás tu originální.

Anglická 1-2 * Německá * Portugalská * Česká
Za sebe vám tuhle knihu doporučuji přečíst, především těm co mají rádi dystopie by si to podle mě určitě měli přečíst, je to skvělá kniha!!

Hodnocení obálky

Moje hodnocení 

Hodnocení v procentech
88 %

4 komentáře:

  1. Knižka je dosť ospevovaná :) chcela som si ju prečítať

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, vážně stojí za to! :)

      Vymazat
  2. Ja musím povedať že som zo série prekvapená a nadšená. Boli tam niektoré naozaj veľmi dobré momenty čo ma veľmi šokovali. June sa mi páčila aká vedela byť krutá a Day sa mi páči preto lebo je chutný, drsný ale nie tak drsný ako June :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla především nadšená :). Day s ním souhlasím :D.

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)