sobota 26. října 2013

Prokleté město - Recenze

Kniha: Prokleté město
Autorka: Lisa McMann
Počet stran: 216
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Městečko Cryer's Cross je nenápadné místo, kde se nic zvláštního neděje... Až do chvíle, kdy beze stopy zmizí jedna ze studentek místní školy. Kendall Fletcherová ji ani moc neznala. Po dalším zmizení ale začne slyšet hlasy zmizelých studentů. Jde z toho strach. V Cryer's Cross je ukryto dávné tajemství a nad všemi obyvateli se vznáší děsivé prokletí. Podaří se Kendall odhalit pravdu a nezešílet při tom?

Lisa McMannová je americká autorka narozená v 27. února 1968 v Holandsku, momentálně žije v arizonském Phoenixu. Její první román Wake (Procitnutí) se umístil na předních místech žebříčku nejprodávanějších knižních titulů pro děti, New York Times Bestsellers. Inspiraci k napsání knihy získala ve vlastním snu, kde se jí zdálo, že vstoupila do manželovo snu. Tato matka dvou dětí se věnuje také psaní povídek, esejů a literatury faktu. Zatímco romány jsou určeny mládeži, povídky jsou spíše pro starší generace.

BOOK TRAILER

Může obsahovat spoiler!!

Městečko Cryer's Cross si žije normálně jako každé obyčejné město. Ale od té doby co zmizela Tiffany Quinnová se všechno změní. Zmizela totiž beze stopy a nikdo ji nenašel. Po tom všem začne nový školní rok, do které nastoupí i Kendall a zjistí, že se do městečka přistěhovala nová rodina, která zde už nějakou dobu bydlí. Mezi nimi je Jacián, který se s nikým nebaví a Marlene, usměvavá a milá holka.  Po pár dnech se začne, ale opět něco dít, její nejlepší přítel, kterého ho zná už odmalička se začne chovat divně, a zmizí úplně stejně jako Tiffany. Kendall to, ale nese těžce a díky tomu se tak trochu sblíží s Jaciánem. Poté začne slyšet hlasy, a myslí si že Niko (její nejlepší přítel) je pořád naživu. Má pravdu nebo si to jenom myslí?

Proč jsem si chtěla knížku přečíst?
Protože mě na první pohled zaujalo všechno, jak obálka tak anotace, dokonce i název knihy :D.

Čekala jsem víc to je pravda, ale i tak se mi knížka líbila a to celkem dost, i když jsem si
to nemyslela, protože názory na tuhle knížku nebyly moc kladné.. Je to jednoduché čtení a čte se to poměrně rychle. Jedna věc. která mi na knížce vadila byla ta, že jsem si myslela, že jsem si myslela, že se budu víc bát. To se bohužel nestalo a trošku mě to mrzí. Taky mě trošku naštvalo, že jsem už od tak poloviny knížky tušila, jak zmizeli Tiffany a Niko, úplně se to dovíte až na konci knihy.

Postavy.. Kendall, opravdu nějak netuším co si o ni mám myslet, v jednu chvíli jsem ji
nechápala, ale na druhou stranu jsem ji měla ráda a celkem mi ji bylo líto, čím si musela prožít. Koho jsem si oblíbila celkem dost a to už od začátku byl Jacián, i když byl protivný a tak. Toho jsem měla ráda a doufala jsem, že ke Kendall cítí něco víc. Mrzí mě, že jsem ho ze začátku podezřívala, že v tom má prsty.. ale byl to začátek knihy, tak si to můžu odpustit, ještě jsem pořádně netušila o čem kniha je :D. Jinak mi z postav nikdo nelezl na nervy.

Závěrem knížky můžu říct, že jsem byla přece jen malinko zklamaná. Myslím si, že ten konec mohla autorka udělat jinak, třeba víc napínavější.. abys jsme se víc báli, ale já jsem se rozhodně při četbě téhle knihy nenudila.
   Názory na tuhle knížku byly smíšené, takže jsem netušila, jestli mám knížku vůbec číst :D a čí názor mám brát víc, pravdou ale je, že na tuhle knížku si musí každý udělat názor svůj.

Něco k obálkám
S obálka jsem spokojená, podle mě dokonale vystihují příběh.

Originální (Hardback x Paperback)
Česká
Německá
Slovo závěrem..
Mě se knížka líbila a jsem s ní spokojená, kdyby se našlo někdy nudný deštivý den, tak si ji klidně přečtu znovu. Stojí za přečtení a od autorky se přečtu i její trilogii Lovkyni snů, která doufám bude stát za to.
Knížku můžu doporučit!!!

80 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.